Over SRM

Zowel zakelijk als privé kunt u te maken krijgen met een juridisch geschil. Voor verzekerden van Bovemij biedt de Stichting Rechtsbijstand Mobiliteitsbranche (SRM) in dergelijke gevallen uitkomst. SRM Rechtsbijstand is in 1993 opgericht op verzoek van Bovemij en verleent rechtsbijstand aan zowel zakelijke als particuliere relaties van Bovemij en haar volmachten. De scheiding tussen het verzekeringsbedrijf en de onafhankelijke rechtsbijstandschaderegeling is bij wet voorgeschreven ter voorkoming van belangenverstrengeling.

Mission statement

SRM verleent rechtsbijstand aan de relaties van de Bovemij NV en haar volmachtpartners. SRM streeft naar een hoge cliënttevredenheid, waarbij kwaliteit, aandacht en tijd voor de cliënt centraal staan. De SRM-juristen beschikken over een hoge mate van vakbekwaamheid en kennis van de BOVAG-branche. SRM is pragmatisch en oplossingsgericht.
Hieronder kunt u verder lezen hoe wij onze mission statement in praktijk brengen.

Persoonlijke benadering

Bij SRM Rechtsbijstand worden geschillen behandeld door juristen, advocaten en schadecorrespondenten, die gespecialiseerd zijn in een of meerdere rechtsgebieden. Kenmerkend voor de SRM-medewerkers is hun betrokkenheid, waardoor u de aandacht krijgt die u wenst.

 

Kwaliteit van dienstverlening

SRM Rechtsbijstand staat voor een hoogwaardige kwaliteit van dienstverlening. SRM-medewerkers volgen daarom met regelmaat opleidingen om hun juridische kennis op peil te houden en hun persoonlijke vaardigheden verder te ontwikkelen. SRM Rechtsbijstand werkt veelvuldig samen met zowel Bovemij als (mobiliteit)brancheorganisatie BOVAG. Door deze unieke wisselwerking heeft SRM Rechtsbijstand jarenlang specifieke kennis en ervaring kunnen opbouwen in de mobiliteitsbranche. Kennis en ervaring die we graag voor u inzetten. Dat SRM Rechtsbijstand door haar werkwijze ook daadwerkelijk succes boekt, blijkt onder meer uit klanttevredenheidsonderzoeken. Cliënten van SRM Rechtsbijstand blijken bijzonder tevreden te zijn over de dienstverlening op het gebied van het bereikte resultaat, de juridische kennis, de communicatie, het overbrengen van standpunten en de snelheid van behandeling.

Eigen advocaten

Bij SRM Rechtsbijstand werken, naast juridisch medewerkers en schadebehandelaars, ook advocaten. Dat betekent dat we u zo compleet mogelijk van dienst kunnen zijn. We kunnen u gedurende de gehele rechtsprocedure bijstaan, ook wanneer het wettelijk voorgeschreven is om bij een gerechtelijke procedure een advocaat in te schakelen (het zogenaamde procesmonopolie van de advocatuur). Alle advocaten zijn ingeschreven bij de Nederlandse Orde van Advocaten, Neuhuyskade 94, 2596 XM te Den Haag: telefoonnummer 070-3353535.

 

Advies bij letselschade

Van letselschade is sprake als u door een ongeval lichamelijke klachten ondervindt. Letselschade kan variëren van spierpijn, kneuzingen of last van uw rug (al is het maar een dag) tot ernstiger letsel. Bijvoorbeeld bij botbreuken of hersenletsel. Misschien bent u met deze klachten naar een (huis)arts of naar het ziekenhuis geweest en heeft u daardoor kosten gemaakt. Mogelijk heeft u ook recht op smartengeld. Dit is een financiële vergoeding voor het ongemak of leed dat is ontstaan (uw ‘immateriële schade’). Het kan ook voorkomen dat u recht heeft op een vergoeding voor huishoudelijke hulp, of vanwege een lager inkomen. In onze brochure vindt u nadere informatie met betrekking tot de behandeling van een letselschadezaak.

Als u hiervoor bent verzekerd, kan SRM u helpen deze schade te verhalen op de veroorzaker van een verkeers- of bedrijfsongeval. In de meeste gevallen wordt onderling een regeling getroffen en betaalt de verzekeringsmaatschappij van de aansprakelijke (weder)partij uw schade. Soms is het nodig om hiervoor een rechter in te schakelen. Dat komt gelukkig niet vaak voor. In beide gevallen kunnen wij u helpen. Bel of mail ons voor meer informatie.